Пропускане към основното съдържание

Депресията ме лекува


Депресията е празнина. Не може да бъде описана, звучи страшно, ако я споделиш.
Тя е състояние, в което не отричаш живота, а отричаш себе си в този живот. Отричаш правото да съществуваш, защото не намираш за кой, за какво и как да продължиш. Усетил си, че животът може и без теб.
Тогава къде да отидеш, с кой и какво да правиш!?
Това са въпросите, които състоянието депресия, празнината в мен, задават.
Има много начини да получиш шамари от Вселената, от земния живот, от обстоятелствата, в които се намираш.
Те търсят много начини да ти покажат пътя.
В състояние на депресия споделих с моя приятелка следното:
- Не ми се живее. Не ме е страх от смъртта. Искам да си ходя!
- Според мен, горе ще те върнат - изненадващо ми каза тя, ще те върнат за да изживееш радостта.
- Така е, да. Аз не усещам радостта. Искам да си ходя наистина. Там горе, знаеш ли каква е любовта!?
- Радостта трябва да си я създадеш ти. Не да чакаш някой да ти я поднесе. И да си дадеш това от което имаш нужда. Да намериш това, което те радва.

Депресията е пропаст. Моята пропаст, пред която стоя сама. Тази пропаст не е дупка. Тя е окръжност с радиус колкото света. Няма посока, няма твърда зема. Аз съм полетяла. За да пропадна.
Тръгвам към  двете. Да полетя обаче, без да пропадна, ще доведе до нова депресия.
И аз пропадавм, защото не желая тежкото познато състояние. Но си го признавам. Именно тогава пропадам, защото си го позволявам. 
И там, в този бурен кръговрат на смърт в живота, търся да намеря това, което ме прави щастлива точно мен, това което съм аз самата и да го призная. Защото, депресираните хора са силно чувствителни, романтични, любящи. И ако не приемат това, а искат да са това, което другите искат да са, изпадат в депресия.
Търсенето става подсъзнателно. Предавам се на състоянието, което в конкретен момент има точна причина. Например страдание от раздяла. С моята силна емоционалност аз не мога да преодолея раздялата. Живея, но страдам за миналото, искам да съм щастлива, но не излизам от страданието. При всеки е различно. Но сриването води до изкачване. Колкото повече се сринах, толкова по дълбоко отключих вътрешния диалог, защото си жив и нищо друго не ти е останало. Този диалог води до отговори. Те се подреждат един сред друг, 

И накрая ще цитирам един пасаж от книгата "Депресията ме обича" на Веселина Седларска:
"Всеки ден по обед той идва и рови в контейнерите за боклук на нашата улица. Изважда пластмасовите бутилки и хартията, изсипва ги в един чувал, който отнася с колелото. Минавам покрай контейнера и виждам оттам да се подава главата му. Питам го какво си представя като чуе думата депресия.
- Откачен човек, не е ли такова?
- В смисъл луд ли?
- Ааа, не баш луд. Нормален, ама откачен.
- Аз депресирана ли съм според теб?
Той ме оглежда внимателно като да съм контейнер.
- Тц, не ми мязаш. "

Коментари

Популярни публикации от този блог

Безкрайност

Ще се завръща душата ми на Земята отново. За да измине до края света. За да не бъде такава, каквато не иска да бъде сега. Ще се завръща сърцето ми на Земята отново. За да намери онази любов, която да вземе със себе си горе, когато напусне самотно света. Ще се завръщам безформена на Земята отново. Не съм разбрала в какво. Но усещам, че има безкрайности много и много въпроси "Защо?".

Отричане

Бих те обичала много. Но не ми разрешавай да запаля във себе си огъня, който не се потушава. Бих те докосвала нежно. Но не ми позволявай. Отдръпни се небрежно и се забавлявай. Бих те целувала вечно. Но не ми отговаряй. Без да ме пренебрегваш, без мен продължавай... Бих те забравила трудно. Но не ми забранявай, щом отново се върнеш да ти се подчинявам.

"Малка рибла"

Книгата "Малка рибла" свързва. Щом я отворите, зачетете и навлезете дълбоко, нещо се променя във вас. Може да настръхнете, може да заплувате или просто да се отпуснете, но няма да изпитате нищо негативно. Книгата е "сборник", както е посочено в сайта на фондация Ванеса Виденова, но това не са просто текстове, не са само думи, преживявания, споделяния, мнения. Това са вибрации. Вие също започвате да вибрирате. Тази книга е написана "за да промени света". Ние всички променяме света. Но промяната е не само осъществяване, не само действие, просветляване. Промяната е високо енергийна вибрация. Тази вибрация събира всички. И ако не забравяме, че тук на Земята не сме само розови, червени или само светли, има състояние в което да сме неутрални. В този смисъл можем да усетим себе си, прочитайки книгата. Да не сме категорични, знаещи, можещи, безгрешни, да не сме само добри или само лоши, или само силни или само слаби, да не сме едно или друго нещо. А да сме