Пропускане към основното съдържание

Спасение и себедостатъчност


Спрете да спасявате хората и да се "жертвате" за тях, без те да го поискат. Това смачква и малкана частицата енергия, която им е останала. Това ги подценява. А вие се явявате някакви спасители, помощници, феи, джуджета или някакви други, заради себе си, не заради тях. Така помагате на себе си, защото сте полезни, но това не е начина. Накрая не сте щастливи от това. Служенето е естествен процес и даденост и не се натрапва. След една истинска, неочаквана вселенска помощ, човек трябва да блесне и това наистина се вижда.
Ако не блесне, ако не се разтопи сърцето му в собствените му обятия, ако не иска да притихне и да заплаче тихо от радост, не е направил нищо добро, а точно обратното - създал е кармични отношения. Действал е за сметка на друг, вместо друг, а това какво е ?! 
Спрете да позволявате някой да ви спасява, да ви лекува и обгрижва. Сега са времена, когато повече от всякога ние ще се справяме сами, ще водим собствените си битки, битки със себе си, ще бъдем толкова сами, колкото ни е необходимо за да разберем, че сме си напълно достатъчни.
Ако не сме си достатъчни, ако не се обичаме сами себе си, ако не се самолекуваме, не сме пораснали, не сме разбрали нищо, останали сме деца, които питат другите: "Ти ми кажи? Това така ли е?"
"Помагането" на другите да реализират мечтите си, не прави нито тях щастливи, нито мен. Те не са щастливи, защото не са усетили тръпката да постигнат сами всичко. Аз не съм щастлива, защото съм пренебрегнала своята мечта, себе си.

Тук е разликата между радостта и доволството от добротворчеството и самодоволството от егоудовлетворяването. Пътят към самооценката и оценката на добрите неща.
Отчаянието и отричането са резултат от критериите за добро. Ако оценим светлината, ще бъдем щастливи и съпричастни. Ако доволството е илюзия и тъмнина, можем да бъдем критични. 
Затова добрите дела са мисия, не егоудовлетворяване. Когато действаме с егото си, възниква конфликт. 
Там, където има разбиране, има и баланс. Да чуеш, да видиш и да усетиш, себе си, другия, света, как пулсира времето под въздействието на нашата енергия. Как нашите мисли, действия и нашето его може да изгърми всяка ситуация, в която сме поставени. Не да действаме в една посока, а да сме еднопосочни, към доброто.

Да си доволен от себе си. Когато осъществиш своя замисъл ще стигнеш до истинската увереност. Не самодоволството, а вярата в себе си.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Безкрайност

Ще се завръща душата ми на Земята отново. За да измине до края света. За да не бъде такава, каквато не иска да бъде сега. Ще се завръща сърцето ми на Земята отново. За да намери онази любов, която да вземе със себе си горе, когато напусне самотно света. Ще се завръщам безформена на Земята отново. Не съм разбрала в какво. Но усещам, че има безкрайности много и много въпроси "Защо?".

Отричане

Бих те обичала много. Но не ми разрешавай да запаля във себе си огъня, който не се потушава. Бих те докосвала нежно. Но не ми позволявай. Отдръпни се небрежно и се забавлявай. Бих те целувала вечно. Но не ми отговаряй. Без да ме пренебрегваш, без мен продължавай... Бих те забравила трудно. Но не ми забранявай, щом отново се върнеш да ти се подчинявам.

"Малка рибла"

Книгата "Малка рибла" свързва. Щом я отворите, зачетете и навлезете дълбоко, нещо се променя във вас. Може да настръхнете, може да заплувате или просто да се отпуснете, но няма да изпитате нищо негативно. Книгата е "сборник", както е посочено в сайта на фондация Ванеса Виденова, но това не са просто текстове, не са само думи, преживявания, споделяния, мнения. Това са вибрации. Вие също започвате да вибрирате. Тази книга е написана "за да промени света". Ние всички променяме света. Но промяната е не само осъществяване, не само действие, просветляване. Промяната е високо енергийна вибрация. Тази вибрация събира всички. И ако не забравяме, че тук на Земята не сме само розови, червени или само светли, има състояние в което да сме неутрални. В този смисъл можем да усетим себе си, прочитайки книгата. Да не сме категорични, знаещи, можещи, безгрешни, да не сме само добри или само лоши, или само силни или само слаби, да не сме едно или друго нещо. А да сме